TAYFUN SERTTAŞ
23 Kasım – 15 Aralık 2012
Basın kit'ine ulaşmak için TIKLAYIN
Pilevneli Project, Kasım ayında kuşağının en dikkat çeken isimlerinden Tayfun Serttaş’ı ağırlıyor.
Serttaş’ın bir seneye dağılan hazırlık süreci sonunda Pilevneli Project için
özel olarak ürettiği “BAZAN” isimli proje, sanatçının kamuoyu tarafından ilgi
ile takip edilen mevcut pratiklerinden ayrı bir alanda konumlanıyor.
Türk edebiyatına yön veren farklı yazarlar tarafından sıklıkla kullanılan
bir lirik anomali olarak “BAZAN”, projenin bütününe referans veriyor. Proje
özelinde, tek bir sözcüğün farklı kuşaktan yazarlar arasındaki rastlantısal
dağılımı üzerinden ortaklaştırılarak kategorize edilen edebiyat külliyatı,
Serttaş tarafından farklı ölçeklerde görselleştirilerek, bu iki “yakın - uzak”
disiplin arasındaki görünmez ilişki araştırılıyor.
Klasik edebiyat ve klasik sanat tarihinden miras kalan ortak bir metod
olarak “benzerlikleri deşifre etme” çabası, sanatçının farklı teknik ve
formlarda “BAZAN” sözcüğünün onlarca yeni üretimine dayanan çok parçalı
(karşılaştırmalı) enstalasyonu aracılığıyla içe çekilerek, ezoterik bir
yaklaşım olmaktan çıkartılıp pratiği belirleyen bir dinamiğe eviriliyor ve
bizzat pratik içerisinde erimesi sağlanıyor. Sanatçıya göre; bir duygulanımın
farklı koşullar altında yeniden ve yeniden tekrarlanmasından – bu tekrara
duyulan obsesif arzudan - doğan ikilem (aşk), modern dünyada şüpheciliği ve yalnızlığı
ile başbaşa kalan insan için bir haz ritüeli. Bu açıdan yaklaşıldığında pastiş,
uzak durumlası gereken bir yönelim olmaktan ziyade, prodüksiyon içinde prodüksiyon olarak, kendiliğinden sanat disiplinlerinin
modern sürekliliğini betimleyen spekülatif bir aktöre dönüşüyor.
Bu bağlamda Serttaş o kritik soruyu soruyor; “peki sanatçı inatla, hep aynı şeyi üretmek isterse ne yapacağız?”
Çalışmalarında yoğun olarak anti-tarihsel ve anti-kültürel meselelere
odaklanan Serttaş’ın, kişisel dünyasına yaklaşan özel bir proje olarak “BAZAN”,
günümüz koşullarında sanatçıya dayatılan üretim metodları ve popülist entelektüel
önermelerin de sorunsallaştırdığı (öz)eleştirel bir bütünlük içerisinden
bireyselliğe imkan tanıyor.
Video, enstalasyon, resim, kolaj, fotoğraf ve heykel gibi farklı araçların
iç içe geçmesi üzerine kurgulan sergi, sanatçının çok yönlü üretimini temsil
ettiği kadar, yazınsallık ve görsellik arasındaki mütekabil sürekliliğin
günümüz pratiğine yansıma – yansıtılmama – kriterlerini sorunsallaştırıyor.
Tayfun Serttaş Hakkında;
1982 doğumlu sanatçı, yazar ve araştırmacı Tayfun Serttaş İstanbul ve
Bodrum’da yaşamaktadır. İstanbul Üniversitesi Sosyal Antropoloji Bölümü’nde
lisans eğitimini (2004) ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım
Fakültesi’nde Yüksek Lisans eğitimini tamamlamıştır. AIF Residency Program,
Arab Image Foundation, Beyrut, Lübnan (2011), Accented Residency Program, The
Delfina Foundation, Londra, İngiltere (2010), Platform Garanti Güncel Sanat
Merkezi, İstanbul (2009) gibi kurumlarda sanatçı misafir programlarına
katılmıştır. Solo sergileri arasında “Middle East Airlines” ArtSumer, İstanbul
(2012), “Foto Galatasaray”, SALT Galata, İstanbul (2011), “ReMap 3”, Kalfayan
Gallery, Atina, Yunanistan (2011), “Souvenir Trauma” Zico House, Beyrut, Lübnan
(2011), “Tailor’s Dream M&M” Apartman Projesi, İstanbul (2011), “Studio
Osep”, Delfina Foundation, Londra, İngiltere (2010), “Studio Osep” Galeri Non,
İstanbul (2009) yer almaktadır. Seçilmiş grup sergileri arasında “3. Selanik
Bienali”, Teloglion Museum, Selanik, Yunanistan (2011), “Yıkım 2011”, Akarsu
Sok, No:2, İstanbul (2011), “Ateşin Düştüğü Yer” Türkiye İnsan Haklari Vakfi
20. Yıl sergisi, Depo, İstanbul (2011), "DIVERÇITY / Learning from
Istanbul" Centrum Sztuki Wspolczesnej Zamek Ujazdowski, Varşova, Polonya (2010),
3. Sinop Bienali, Sinop (2010), "État d’âmes, une génération hors
d’elle" ENSBA École nationale supérieure des Beaux - Arts, Paris, Fransa
(2010) yer almaktadır.
Tayfun Serttaş’ın ürettiği konular arasında kent antropolojisi, sivil
toplum, toplumsal cinsiyet, ötekinin kültürel mirası, gündelik yaşam
sosyolojisi, azınlıklar, kentsel dönüşüm, göç ve değişme, sosyo-politik
stratejiler ve minör politika bulunmaktadır.
1 yorum:
bu çalışma da bodrum'da yapılmış olsa gerek.
Yorum Gönder